יום שבת, 15 בינואר 2011

רגע לפני ההדחה הרביעית - חלוקת רכוש

מה שנפלא בהדחות כוללניות כמו זו של היום... נכון, קשה, 2 מודחים בבת אחת. אבל כולם נעמדים להדחה בו זמנית, הדחה כזו היא תזכורת לדיירים בבית האח הגדול שהם כולה כלי במשחק בין ההפקה לבין הקהל היושב בבית ומצביע.

אם נמשול את ה"אח הגדול" לדת טוטליטרית.. אלוהים (ההפקה וערוצי התוכן במדיה הדיגיטלית) נתן, בן האלוהים (הקהל) לקח.. דיירי בית האח הגדול משולים לקרטון שממלא את עצמו בתוכן במשך 3-4 חודשים. וכל אחד מהם הוא בר-תחליף, כל אחד ואחת מהם. כוחו של הליהוק. נפלאות הדמוקרטיה.
זו דמוקרטיה אמיתית, חבל שאי אפשר לעשות מהפוליטיקה בארץ פורמט ריאליטי אינטראקטיבי עם הקהל.

סוף שבוע זה, בעיקר יום שבת, התניע את הדיירים לעלות שאלות נפש כלפי אחד השני וכלפי עצמם. סיון ה"מושפלת" (הכל בראשה בתכלס), יואב הגאוותן (שניים מהדיירים הזכירו אותו בתור הדייר שהם היו רוצים שיישאר בבית- אולי כי איום הוא לא מהווה על אף אחד), עמיר, ליעוז, אלעד וליהיא. כולם ערכו חשבונות נפש בינם לבין עצמם ובינם לבין חבריהם בבית. דנה וליאם שהיו עסוקות בחלוקת רכושן הקוסמטי לשאר הדיירות במקרה והן שתיהן ייצאו הערב מהבית, אבל בראש ובראשונה השאירו את שלל מוצרי הקוסמטיקה שלהן לסיון, ואז לאחרות. אולי כי הן בטוחות שהיא תשאר הרבה אחריהן, אולי הן הבינו. "קחי! תהיי הפרזנטורית שלנו.. אנחנו בעדך!" (אך לא באותן המילים).

נופר, חוותה אתמול בלילה מין התקף חרדה קטן, אך עתי (שממלא את "דמות" אישיותו באור חיובי מיום ליום) הרגיע אותה והחזירה אל הקרקע. אפילו ג'קי מצא את עצמו ברגע של חוסר וודאות ונעצב.
פרידה שמתחילה להבליג שלחופש יש מחיר והוא טבק והכוח שלה נמצא באריזת גולדן וירג'ינה, אז גם אם היא יוצאת, חבילת הטבק הולכת איתה. לתדהמת שאר הדיירים שנכחו באותו הרגע.

התאומות מחלקות את רכושן לשניים, מה כל אחת הולכת במקרה ו... ומה הן משאירות אם הן הולכות ביחד.

כל הבית אורז, כל אחד מדיירי בית האח הגדול עסוק בשאלה אם הוא זה שיילך, האם הוא מיצה את החוויה ובאמת שמח לחזור לביתו שלו/ה?! כנראה שלא באמת אפשר לדעת. מי לא היה שמח לקבל מיליון?

מה שאני כן בטוחה בו זה שכל אחד מהדיירים הסתכל על השני היום במבט טינה פוטנציאלית משהו בסגנון של "שונא/ת אותך אם אני הולכ/ת ואת/ה נשאר/ת" ראו דוגמא:
    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה