יום שבת, 8 בינואר 2011

רגע לפני ההדחה השלישית מבית האח הגדול - ליהיא VS סיון

אז ככה, לפני שהדלתות לבית האח הגדול נפתחות לקראת ההדחה השלישית, רציתי לעשות השוואה קצרה בין ליהיא לסיון.

שתיהן בחורות אותו הגיל (פחות או יותר- לפחות טווח הגילאים דומה). סיון נולדה יפה, אך לא מרגישה ככה. ליהיא, לפחות בעיניי, גם יפה, אך עובדת על המראה החיצוני שלה באופן תדיר, אבל מרגישה ויודעת שהיא סקסית ומתנהלת בחייה כך.
סיון מתכנסת בתוך עצמה במצבים שבהם היא צריכה להביע דעה. (לדוגמא, כל פעם שעמיר מוציא דברי אלימות כזה או אחר כנגד נשים, כנגד אחרים וכדומה או כל פעם שדייר אחר בבית האח הגדול מביע דעה נחרצת ככלל). לעומתה, ליהיא, עומדת על שלה, דעתנית, אסרטיבית, ולא סותמת את הפה עד יעבור זעם.

סיון מתלבטת, השערתי לפחות, בתור תכונת אופי, כל היום בחפירות פנימיות "מה אם...", נגררת אחרי האנשים הפחות מעניינים בבית האח הגדול, רק כי היא מרגישה ששם נמצאים "המקובלים".. פשוט נתקעה איפה שהוא שם בתקופת התיכון, מבחינה רגשית.
ליהיא, לעומתה, יודעת מה היא רוצה ואכן משיגה את זה.
(ראו סאגת "סיון-עתי-עמיר", סיון רצתה את עתי, לא- היא רצתה את עמיר, לא- היא רצתה את עתי, לא- היא התנשקה עם עמיר, פתאום רצתה את עתי, נתקעה עם עמיר, התמלאה קנאה בליהיא ביחסיה עם עתי, נתקעה עם עמיר...) ליהיא, רצתה את עתי, קיבלה את שרצתה, הוא עשה לה שיחת "יחסינו לאן" ועדיין היא אצלו ברדיוס, מי צריך הגדרות כשיש בחור כמו עתי שמחבק אותך כשהכל בבית האח הגדול מעורפל ומצב רוחך לא מרנין.

ליהיא מלאת שמחת חיים, מוצאת על מה ועם מי לדבר בכל שעה שהיא, מלאת תחומי עניין וידע, ראתה עולם, עצמאית, עזבה מדינה אחת עברה למדינה אחרת לבד, התארסה, ביטלה אירוסין בשידור חי, מלאת עניין וכמו שאומרים "פלפל".
לעומתה, סיון ממלאת את הגדרת ה"דיילת" ("התרצה קפה או תה?! עוף או בקר?"), כלומר, גבוהה, יפה, חסרת עמוד שדרה, יודעת לשנן שמות של חלקים במוח ואת האינטראקציה בין הניורוטרנסמיטורים השונים (כמו כן את תפריט ארוחת הבוקר של חברת התעופה), אבל מהאינטרקציות שלה בבית האח הגדול, מהבחירה הזוגית האישית שלה, מהעובדה שבצורה פאסיבית לגמרי הסכימה ואפילו צחקה מדבריו המעוררים בחילה של עמיר (הריב הענק בין עמיר לפרידה, ואז פרידה לסיון). היא מנהלת שיחות נפש בעיקר עם יואב והתאומות, כי עמיר נכה רגשית ודנה בהדחקה עמוקה וליאם? מי בכלל רוצה לדבר איתה, היא מבהילה!   דבר אחד כנגד גיל אין לי להגיד, אך במקרה הזה, העובדה שהיא משדרת על אותו רדאר עם ילדים בני 21 (שלא ממש בוגרים לגילם) רק מלמד על הקיבולת הנפשית האישית שלה.
ליהיא לעומתה, בוחרת את השיחות שלה, את הקרבות שלה, את הצחוקים שלה עם האנשים שהיא יודעת ומודעת שישדרו איתה על אותו הגל.

בקיצור, שתי בחורות שנמצאות על אותה הסקאלה רק משני קצוות שונים. אם לצערי, ליהיא תודח היום, אני מקווה ששבוע הבא, סיון תצא כשדלתות בית האח הגדול יפתחו בפעם הרביעית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה