יום רביעי, 12 בינואר 2011

דנה מול פרידה

לעיתים, כאשר אדם מסוים, או במקרה שלנו אישה (או יותר נכון נשים) שונאת תכונת אופי מסוימת אצל אדם אחר זהו סימן שאותו אדם, או אישה באופן תת מודע לא שלמה עם אותה תכונת אופי מסוימת אצל עצמה.
דנה ופרידה, כמה ששונות, ככה דומות. שתיהן אותו קיצון של טיפוס אישיות מסוים, אך נגטיב אחת של השניה.
מה מחבר ביניהן? הצדקנות. שתיהן יודעות שהן צודקות ודיר באלק אם תחליטו להעיר אותן משליחות הז'אן דארק שלהן. אחת ז'אן דארק של גלאמור וסטייל, אלגנטיות נטו. בעוד השניה, ז'אן דארק של אלו שאין להם או לא יכולים להרשות לעצמם את הגלאמור והסטייל, לא "אלגנטיים" בעליל.
לכן הן רבו השבוע, שתיהן נורא אמביוולנטיות אחת כלפי השניה, מהשנייה ששתיהן נכנסו הביתה. שתיהן נורא מעריכות אחת את השניה ואת מסלול חייה של השנייה ואת העובדה שהתגברו על אי אלו קשיים ומחסומים בחייהן עד לנקודה זו. אבל שתיהן לא מסוגלות לספוג את הצדקנות אצל השניה, בעצם בעצמן, הן סתם משליכות.

מין קשר שלום קר של אהבה-שנאה שהן הצליחו לקיים בחברותא עד עתה, עד יעבור עמיר! ואכן, עמיר עבר ביניהן, ופרידה אכן צודקת כאשר קראה לו סככן ותככן, כי הוא אכן כן כל אלו. שיעמם לילד, הוא כבר לא משחק בלעדית עם סיון, חיפש במה לשחק עכשיו והצליח. והניצרה נשלפה, המלחמה התחילה, הן לא יירגעו כל כך מהר, כל אחת מהן כל כך בטוחה שהיא צודקת והשניה היא הרעה. חבל, תתחבקו ותשלימו, אתן נורא דומות, שמיים וארץ אך עדיין באותה אטמוספירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה